Dietetyk w Internecie 

0
266

Obecność w sieci internetowej wydaje się być podstawowym warunkiem funkcjonowania niemal każdego biznesu, bez względu na branżę. Reklamujemy się i zdobywamy klientów przy pomocy popularnych portali społecznościowych: nawiązujemy znajomości na Facebooku i prezentujemy swoją wiedzę poprzez wpisy na Instagramie. Prowadzimy blogi i strony branżowe, na których dzielimy się własną wiedzą, a tym samym – przyciągamy do siebie potencjalnych klientów. Żeby robić to skutecznie, musimy jednak trzymać się kilku ważnych zasad. 

Nie ma biznesu bez reklamy i promocji, rozumianej szeroko – jako nawiązywaniu merytorycznej relacji z osobą po drugiej stronie. Poniżej podaję kilka ważnych w mojej opinii sposobów na promocję działalności on-line. Trzeba jednak pamiętać, że biznes internetowy – również ten dietetyczny – jest ściśle związany z prowadzeniem bloga, konta na Instagramie i na Facebooku. Jeśli jeszcze ich nie masz, najlepiej rozpocząć od założenia odpowiednich profili.

  • Każdego dnia pokazuj, że jesteś specjalistą i dziel się wiedzą za darmo. Publikuj merytoryczne posty na Facebooku oraz na blogu. Organizuj darmowe webinary, na których fachowo omówisz konkretne zagadnienie dietetyczne. I najważniejsze – zawsze odpowiadaj na pytania oraz wiadomości od swoich czytelników. Nawet jeśli jest to osoba, która zajrzała do Ciebie po raz pierwszy i jeszcze nigdy nie zamówiła Twojej diety – każdy czytelnik jest Twoim potencjalnym klientem.
  • Pokaż, w jaki sposób pracujesz i jak wyglądają Twoje plany dietetyczne. Uważam, że najlepszym sposobem na pozyskanie nowego pacjenta jest podarowanie mu pierwszej diety za darmo. Przygotuj kilkudniowy jadłospis, który opublikujesz na swoim blogu lub na Facebooku. Pamiętaj tylko, aby dodać informację, że ten jadłospis jest tylko propozycją. Zachęć do kontaktu i rozpoczęcia indywidualnej współpracy dietetycznej.
  • Prezentuj efekty Twojej pracy z pacjentami. (Oby się pojawiły jak najszybciej). Opowiadaj o zmianach w ich masie ciała czy obwodach, przedstawiaj sukcesy zdrowotne. Przy okazji przemycaj informację na temat tego, jak wygląda współpraca dietetyczna oraz w jaki sposób można ją rozpocząć.
  • Jeśli chcesz osiągnąć więcej i dotrzeć do nowego grona odbiorców – powinieneś wykupić post sponsorowany. Wiele osób się przed tym wzbrania, ale ja z doświadczenia wiem, że warto od czasu do czasu przygotować płatną reklamę, bo po pierwsze – zwiększa zasięgi Twoich postów, a po drugie – przyciąga zupełnie nowych klientów.
  • Skłamałabym, gdybym napisała, że polecenia w Internecie nie działają. Oczywiście, że działają i jak zawsze – są najlepszą metodą promowania Twojej działalności. Pamiętaj jednak, że wszystko sprowadza się do zasady najważniejszej – po prostu solidnie wykonuj swoją pracę i bądź specjalistą w uprawianej dziedzinie. Jeden zadowolony pacjent poniesie tę nowinę dalej i przyciągnie kolejnego pacjenta.

 

 

Autor: Roksana Środa
dietetyk kliniczna, autorka e-booków o żywieniu, uczy innych dietetyków, jak prowadzić biznes on-line

 

 

Artykuł można przeczytać w całości w nr 1/2019 Food Expert

Przedstaw swoją osobę jako wiarygodnego specjalistę, a pozyskasz grono odbiorców, którzy Ci zaufają.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj